de Vrije

DOELSTELLING

j
Om
dat de Vrije Theaterschool VOF (de school) in haar huidige rechtsvorm niet of nauwelijks bijdragen van fondsen, gemeente of overheid kan aanvragen is in december 2016 Stichting de Vrije Theaterschool opgericht.
Doelstelling van de stichting is het verbeteren van de financiële positie van de school middels gerichte fondsenwerving.

Dit is van vitaal belang omdat de school met het door haar ontvangen lesgeld uitsluitend de kosten van haar docenten en locatie kan afdekken. De huur van een theater, de productie van toneelkleding en decors, en inhuur van alles wat er technisch bij een voorstelling komt kijken overstijgt het schoolbudget ruim.

Uiteraard wil de school het resultaat van maandenlang hard werken en het prachtige groepsproces van de leerlingen van de productieklassen laten zien in de daarvoor bedoelde omgeving; het theater.
Om nu én in de toekomst voorstellingen in theaterzalen en op bijzondere locaties te kunnen blijven spelen is er de steunstichting.

Deze is inmiddels bij alle officiële instanties aangemeld en zal nog dit jaar haar werkzaamheden beginnen;
de financiering van de twee grote theaterproducties van dit seizoen en het voor de stichting verkrijgen van de AMBI-status zullen
hierbij prioriteit hebben.

BESTUUR

KAREL DE ROOIJ